Federal Institute for Population Research

Top news

Schulklasse beim Unterricht (refer to: Verbal or numerical? How report cards change parents' views of their children's school skills) | Source: © contrastwerkstatt / Adobe Stock

Press releaseVerbal or numerical? How report cards change parents' views of their children's school skills

A new study by BiB shows that most parents overestimate their children's school skills. Written assessments in report cards have little effect on this, whereas grades have a stronger impact on parents.

DataFReDA/pairfam Campus Use Files

ZA8756 Data file Version 1.0.0

Brüderl J, Bujard M, Drobnič S, Gummer T, Hank K, Neyer FJ, Pollak R, Schneider NF, Spieß CK, Walper S, Wolf C, Alt P, Bauer I, Böhm S, Börlin S, Borschel E, Bozoyan C, Bretschi D, Brüggemann K, Christmann P, Edinger R, Eigenbrodt F, Firl K, Frembs LC, Garrett M, Geissler S, Gonzalez AT, Gröpler N, Groß K, Hajek K, Herzig M, Hoherz S, Kunz T, Lorenz R, Lück D, Lutz K, Naderi R, Naumann E, Nutz T, Oehrlein AS, Peter T, Preetz R, Reim J, Ruckdeschel K, Sawatzki B, Schmid L, Schmiedeberg C, Schütze P, Schumann A, Schumann N, Stein A, Thönnissen C, Timmermann K, Ullrich E, Wetzel M (2024)

Köln: GESIS

DOI: 10.4232/1.14197

Die FReDA/pairfam Campus Use Files (CUF) bieten einen reduzierten Datensatz der FReDA- und pairfam-Studien und sind ausschließlich zu Übungszwecken für die Lehre gedacht. Datennutzer*innen wird davon abgeraten, die FReDA/pairfam CUFs für wissenschaftliche Publikationen zu verwenden, die nicht für Lehrzwecke bestimmt sind. Forscher*innen, die die FReDA und/oder pairfam Daten für wissenschaftliche Veröffentlichungen nutzen möchten, sollten die entsprechenden Scientific Use Files (SUFs) verwenden.